d05babd1e3646a0a440539a194abfb77.jpg

4A Games работят по две нови игри от сериите Metro. Това става ясно от материал, публикуван на страниците на украинския сайт ITC.ua.

Подробности по първата не се разкриват, освен това, че действието на играта ще се развива във вселената на “Метро” и нещо, което говори сякаш достатъчно за проекта, тъй като автор на историята в тази нова игра ще е Дмитрий Глуховски, авторът на оригиналните пост-апокалиптични приключения на Артьом и Хънтър в мрачните тунели под разрушения от ядрената война Москва.

Вторият проект звучи още по-любопитно. Действието му ще се развива в космоса. Повече подробности също не научаваме, освен, че играта ще може да се похвали с по-линейна структура и ще е сендбокс ориентирана.

В интервюто си за медията, творческият директор на студиото Андрей Прохоров за пореден път заяви, че преместването на една голяма част от екипа на студиото в Малта не е бягство от Украйна, а възможност студиото да пренесе част от дейността си в държава-членка на Евросъюза и място, където чуждестранни специалисти биха дошли и работили за студиото. Причината е, че според Прохоров в Украйна липсват типа разработчици на игри, които биха им свършили работа, а не са много американските или европейски специалисти, които биха се преместили да живеят в Украйна, макар че шефът на студиото Дийн Шарп го е направил. И резултатите не закъснели, разказва Прохоров, като споделя, че пощенския им сървър бил задръстен от писма от евентуални партньори на 4A, които проявили желание да работят с тях.

Но освен гореизложените две причини – липсата на специалисти в Украйна, които могат да отговорят на специфичното търсене на студиото и по-лесният контакт с водещи разработчици от Европа и САЩ, има и трета.

“А третата причина стана общото чувство на нервност в страната ни през последните месеци”, споделя той. Освен това Прохоров разказва, че някои техни колеги са решили просто да заминат на Запад, като студиото е загубило отлични специалисти. Той подчертава това, че раздялата им с 4A не е била предизвикана от вътрешни противоречия в студиото или нещо подобно. “При все това, на тях им харесваше това, което прави студиото, а страната – категорично не им харесваше”, заявява Прохоров.

xbox360-bg.net

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.